Plan dnia
Dzieci młodsze
6.30 – 8.00 Zabawy swobodne w kącikach tematycznych wg zainteresowań dzieci, zabawy tematyczne z niewielkim udziałem nauczyciela, zabawy parateatralne, zabawy ruchowe; gry stolikowe, indywidualne wspieranie rozwoju dziecka (praca z dzieckiem o szczególnych potrzebach edukacyjnych, praca z dzieckiem zdolnym);
8.00- 8.15 Zabawy swobodne, tematyczne, dydaktyczne, zabawy integracyjne, zabawy z tańcem
i śpiewem, ćwiczenia logopedyczno- ortofoniczne, czynności porządkowo- gospodarcze;
8.15- 8.25 Zestaw ćwiczeń porannych; aktywności ruchowe
8.25-8.30 Czynności higieniczne przed śniadaniem, rozwijanie nawyków higienicznych i samoobsługowych:
8.30- 8. 45 Śniadanie, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego
spożywania posiłku, doskonalenie posługiwania się sztućcami, wyrabianie zdrowych nawyków żywieniowych, poszerzanie repertuaru spożywanych przez dzieci potraw.
8.45 – 9.00 zabawy swobodne kącikach tematycznych wg zainteresowań dzieci,
9.00 – 9.30 Kierowane zajęcia wychowawczo- dydaktyczne w oparciu o wybrany program
wychowania przedszkolnego, tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu
zainteresowania dzieci językiem angielskim, rytmika
9.30- 10.00 zabawy swobodne, praca indywidualna z dzieckiem wg potrzeb, prace porządkowe
10.00- 10.15 – II śniadanie, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego
spożywania posiłku, doskonalenie posługiwania się sztućcami, wyrabianie zdrowych nawyków żywieniowych, poszerzanie repertuaru spożywanych przez dzieci potraw.
10.15- 10.30– Czynności samoobsługowe przed wyjściem na zewnątrz.
10.30 – 11. 45 zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, ogrodzie sensorycznym, spacery, wycieczki;; W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych ( zła jakość powietrza, niesprzyjająca pogoda) gry i zabawy ruchowe na Sali, zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci, zabawy tematyczne z niewielkim udziałem nauczyciela, gry dydaktyczne, , tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dzieci językiem angielskim:
11.45 – 12.00 czynności porządkowe – higieniczne, przygotowanie do obiadu
12.00- 12.30 obiad , doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego
spożywania posiłku, doskonalenie posługiwania się sztućcami, wyrabianie zdrowych nawyków żywieniowych, poszerzanie repertuaru spożywanych przez dzieci potraw. Kształtowanie kulturalnego zachowania się podczas spożywania posiłków
12.30- 12.45 Czynności higieniczne i samoobsługowe przed relaksacją- poobiednim odpoczynkiem;
12.45- 14.00 Relaksacja, słuchanie muzyki, bajek terapeutycznych, literatury dziecięcej, sen;
14.00 – 14.30 czynności samoobsługowe, porządkowo – higieniczne,14.30 – 14.45 podwieczorek, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku;
14.45-17.00 gry i zabawy na świeżym powietrzu lub w sali, zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci, zabawy tematyczne z niewielkim udziałem nauczyciela, zabawy parateatralne, gry dydaktyczne i zabawy stolikowe, praca indywidualna lub z zespołem dzieci rozwijanie: umiejętności społeczno – emocjonalnych dziecka, małej motoryki, percepcji wzrokowej, słuchowej koordynacji wzrokowo- ruchowej, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy ruchowe; zabawy ze śpiewem, zabawy integracyjne.
8.00-16.30 – zajęcia w ramach udzielanej dzieciom pomocy psychologiczno- pedagogicznej, rewalidacja indywidualna i jednoczesna, zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Dzieci starsze
6.30 – 8.00 Zabawy swobodne w kącikach tematycznych wg zainteresowań dzieci, zabawy tematyczne z niewielkim udziałem nauczyciela, zabawy parateatralne, zabawy ruchowe; gry stolikowe, indywidualne wspieranie rozwoju dziecka (praca z dzieckiem o szczególnych potrzebach edukacyjnych, praca z dzieckiem zdolnym);
8.00- 8.15 Zabawy swobodne, tematyczne, dydaktyczne, zabawy integracyjne, zabawy z tańcem
i śpiewem, ćwiczenia logopedyczno- ortofoniczne, ćwiczenia rytmiczne, czynności
porządkowo- gospodarcze;
8.15- 8.25 Zestaw ćwiczeń porannych; aktywności ruchowe
8.25-8.30 Czynności higieniczne przed śniadaniem, rozwijanie nawyków higienicznych i samoobsługowych, pełnienie dyżurów;
8.30- 8. 45 Śniadanie, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, doskonalenie posługiwania się sztućcami, wyrabianie zdrowych nawyków żywieniowych, poszerzanie repertuaru spożywanych przez dzieci potraw.
8.45 – 9.00 zabawy swobodne kącikach tematycznych wg zainteresowań dzieci,
9.00 – 10.00 Kierowane zajęcia wychowawczo- dydaktyczne w oparciu o wybrany program
wychowania przedszkolnego, tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu
zainteresowania dzieci językiem angielskim, rytmika;
10.00- 10.15 – II śniadanie, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego
spożywania posiłku, doskonalenie posługiwania się sztućcami, wyrabianie zdrowych nawyków żywieniowych, poszerzanie repertuaru spożywanych przez dzieci potraw.
10.15- 10.30– Czynności samoobsługowe przed wyjściem na zewnątrz.
10.30 – 12. 15 zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, ogrodzie sensorycznym, spacery, wycieczki;; W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych ( zła jakość powietrza, niesprzyjająca pogoda) gry i zabawy ruchowe na Sali, zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci, zabawy tematyczne z niewielkim udziałem nauczyciela, gry dydaktyczne, tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dzieci językiem angielskim:
12.15 – 12.30 czynności porządkowe – higieniczne, przygotowanie do obiadu
12.30- 13.00 obiad , doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego
spożywania posiłku, doskonalenie posługiwania się sztućcami, wyrabianie zdrowych nawyków żywieniowych, poszerzanie repertuaru spożywanych przez dzieci potraw. Kształtowanie kulturalnego zachowania się podczas spożywania posiłków
13.00- 13.30 Relaksacja: słuchanie muzyki poważnej, bajek terapeutycznych i literatury dziecięcej, masażyki relaksacyjne, zabawy paluszkowe
13.30- 13.45 Czynności higieniczne – kształtowanie nawyku dbania o zęby oraz nauka prawidłowego ich mycia;
13.45 – 14.30 Swobodne zabawy dzieci, Zabawy konstrukcyjne, aktywności plastyczne, senso- plastyczne
14.30 – 14.45 podwieczorek, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku;
14.45-16.30 gry i zabawy na świeżym powietrzu lub w sali, zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci, zabawy tematyczne z niewielkim udziałem nauczyciela, zabawy parateatralne, gry dydaktyczne i zabawy stolikowe, praca indywidualna lub z zespołem dzieci rozwijanie: umiejętności społeczno – emocjonalnych dziecka, małej motoryki w tym umiejętności grafomotorycznych, percepcji wzrokowej, słuchowej koordynacji wzrokowo- ruchowej, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy ruchowe; zabawy ze śpiewem, zabawy integracyjne, religia.
8.00-16.30 – zajęcia w ramach udzielanej dzieciom pomocy psychologiczno- pedagogicznej, rewalidacja indywidualna i jednoczesna, zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.